[O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djfelek
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM

    baca10, jak znajdę odpowiedni to dam znać nie planuję konkretnie modelu ani firmy ale raczej nie będzie to nic z xyz ale jakiejś dobrej firmy
  • arekban
    Ambiente
    • 2010
    • 208

    #2
    [O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM

    Witam...
    Poniżej opisuje sprawdzone kodowanie VCDS-em umożliwiające uruchomienie kontroli ciśnienia w oponach TPM bez jakiejkolwiek ingerencji w elektrykę, kosztów i montażu dodatkowego przycisku !

    Jak to działa? System używa czujników prędkości obrotowej kół ABS-u i dzięki temu mierzy średnicę koła. Jeśli w ciągu krótkiego czasu wystąpi różnica w prędkości obrotowej któregoś z kół system zasygnalizuje to zapalając żółtą kontrolkę na desce.

    Wymagania: auto z kontrolerem ESP MK60EC1 oraz dostęp do programu VCDS.

    Aktywacja TMP:
    - Uruchamiamy VCDS
    - Wchodzimy w: ABS controller > Coding > Long Coding Helper > zaznaczamy ptaszkiem bit 2 w bajcie 16
    - Potwierdzamy kodowanie
    - Gotowe ! teraz po włączeniu zapłonu zapli się zółta lampka ze znaczkiem opony

    Reset systemu - czyli emulacja przycisku:

    Aby zgasić zółtą kontrolkę po: wystąpieniu stanu niskiego ciśnienia lub zmianie lub pompowaniu opon
    - Uruchamiamy VCDS
    - Wchodzimy w: ABS controller > basic settings > wpisujemy w polu Group: 042 i naciskamy GO
    - Na ekranie pojawi się zielony napis: Tire pressure EEPROM reset Done
    - Gotowe ! Żółta lampka powinna zgasnąć jeśli była zapalona.

    Po uruchomieniu i resecie systemu następuje kalibracja przez pewien odcinek drogi (doczytajcie w instrukcji). W tym czasie nie należy zmieniać kół i ciśnienia opon.

    U mnie działa to w O2FL 1.4TSI z 2010 roku z modułem ESP: 1K0 907 379 AJ
    Działa też z 1K0 907 379 AE... dajcie znać jak jest u Was.
    Powodzenia !

    Komentarz

    • winni77
      RS
      • 2009
      • 2183
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      arekban, zakładam że każda Octa z ESP ma taki czujnik i nic nie trzeba "domontowywać"?
      Mój "Batmobil"

      Komentarz

      • bohen
        L&K
        • 2009
        • 1260
        • Audi
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        #4
        Może przydałoby się umieścić ten post w tym temacie



        Bo tu jest wszystko w temacie TPMS w OII.

        Komentarz

        • wicher12
          Ambiente
          • 2008
          • 193

          #5
          wszyscy piszą że działa ze sterownikiem MK60 a co z MK70 ???

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Czyli resetować trzeba za pomocą podpinanego komputera ?

            Komentarz

            • arekban
              Ambiente
              • 2010
              • 208

              #7
              Zamieszczone przez winni77
              arekban, zakładam że każda Octa z ESP ma taki czujnik i nic nie trzeba "domontowywać"?
              Działa to na zasadzi pomiaru prędkości obrotowej kół za pomocą czójników ESP więc żadne dodatkowy czujnik nie potrzebny... Zależy jaki masz sterownik ESP, w MK60 działa.

              Zamieszczone przez loyd
              Czyli resetować trzeba za pomocą podpinanego komputera ?
              No niestety - taka wada, więc dla osób nie mających blisko VCDS-a lipa...

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #8
                A ile kosztuje taki VCDS ?

                [ Dodano: Pon 11 Paź, 10 16:27 ]
                PS - jak rozumien dołożenie tej opcji polega za zamontowaniu "resetu".

                A jakby samemu taki reset zamontować ?

                Komentarz

                • bzik13
                  Rider
                  • 2009
                  • 514

                  #9
                  A jakby samemu taki reset zamontować ?
                  Mój liftback scout

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez loyd
                    A jakby samemu taki reset zamontować
                    loyd, bardzo prosto
                    potrzeba włacznika, 1 wtyczki, kilku pinów i pociągnięcia 2 kabelków do modułu ABS/ESP
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      piotrek_gdy, a gdzie znajduje się moduł ABS/ESP?

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        kross12, po prawej w komorze silnika - za grodzia na wysokości nóg pasażera
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          w okolicy grodzi czołowej i prawego nadkola w komorze silnika, trochę pod zbiornikiem płynu chłodniczego mniej więcej.
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz


                          • #14
                            to średni pomysł żeby ciągnąc stamtąd kabelek.. :roll:

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez kross12
                              o średni pomysł żeby ciągnąc stamtąd kabelek
                              kross12, rozumiem, że lepiej jeździć z kompem cały czas
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz


                              • #16
                                jest jeszcze trzecia opcja która wybieram - olać to

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  kross12,

                                  To tak jak z kierownicą, można zmienić można olać. Roboty przy tym porównywalnie, no może z tym kabelkiem trochę lutowania.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • arekban
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 208

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kross12
                                    jest jeszcze trzecia opcja która wybieram - olać to
                                    Może i to jest dobry sposób... bo ten wynalazek działa... średnio i z pewnością nie dałbym za 1 pstryczek w aucie z fabryki 500 zł. Jestem nieco zawiedziony.
                                    Próbowałem przetestować działanie TMPS obniżając w jednym z tylnych kół ciśinenie z 2,1 do 1,0 i jezdziłem chyba z 10 km... i nie chcała za cholerę włączyć się kontrolka....

                                    Jeśli to ma działać dopiero w momencie gdy powietrza w oponie nie będzie albo gdy opona wystrzeli to dziękuje za taki system Prędzej wyczuje że mam niskie ciśnienie niż sie kontrolka zapali.

                                    Faktycznie testowałem na tylnym kole przy nie obciążonym aucie więć może dla systemu średnica koła zmieniła sie niewiele... ale własnie wydawało mi się że to ma ostrzegać przed niedopompowanymi kołami a nie przed kapciem !

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      arekban,

                                      jak Ci wystrzeli to i tak kontrolka Ci nie pomoże. Myślę, że chodzi tutaj o to, że większość ludzi nie sprawdza ciśnienia nigdy. Więc czy mu się zaświeci po 10, 20 czy 100 km to jeden pies.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • winni77
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2183
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        arekban, nie wiem jak ten patent dokładnie w Skodach, ale ojciec miał to w Megance i kiedyś mu się zapaliła kontrolka, ale patrzy, patrzy i wszystko ok. Przejechał tak całą Polskę (Gdańsk-Zakopane) i dopiero w Zakopanem dokładnie oblukalismy i gwoźdź był wbity w bok opony :shock:
                                        Mój "Batmobil"

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez arekban
                                          bo ten wynalazek działa... średnio
                                          może i średnio ale działa tak samo jak w O2 przed FL
                                          shado dokładnie to juz opisywal więc myślę, że nie ma co sztucznie nadmuchiwać wątku
                                          ci którzy chcą to sobie to włączą wybierając jedną z 2 opcji- kasowanie VCDSem albo kasowanie przyciskiem
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            jakby kto chcaiał przyciskiem to tu jest jak krowie na rowie:



                                            tyle że to Turan
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • ali7
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 179

                                              #23
                                              Mi sie dzisiaj zapalilo po wymianie kol na ziomowe. Przejechalem moze z 5 km po miescie. Teraz reset kabelkiem i do nastepnej wymiany :roll:
                                              @200KM

                                              Komentarz

                                              • 1 6 D
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 547
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Świeżo po aktywacji tego nie będzie się paliła kontrolka bo kilkaset kilometrów na początku układ uczy się prawidłowych wartości.
                                                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  odgrzeję kotleta....

                                                  okazuje się, że aby mieć przycisk od TPMS wcale nie trzeba go posiadać...


                                                  tak, tak jestem prawie trzeźwy...

                                                  Aby zresetować system należy na pin 35 ABS podać + po stacyjce.
                                                  Co ciekawe, aby wlączyć wyłączyć ESP/ASR również trzeba podać + po stacyjce, ale na pin 39

                                                  Więc wstarczy we wtyczce ABS połączyć pin 39 z nowo dołożonym kabelkiem (000 979 131 A) do pinu 35 i będzie gitara. Nie trzeba niczego ciągnąć do środka samochodu, wszsytko do załatwienia w obrębie wtyczki ABS.

                                                  I teraz obsługa.

                                                  Jak zapali się kontrolka od ciśnienia w oponach naciskamy i przytrzymujemy przycisk ESP. Spowoduje to 2 rzeczy:

                                                  1. Reset TPMS (długie zwarcie do plusa pinu 35)
                                                  2. Wyłączenie ESP (zwarcie do + pinu 39 - tu nie ważne czy długie czy krótkie)

                                                  Aby włączyć ESP wystarczy jeszcze raz na krótko nacisnąć przycisk ESP.

                                                  I to tyle.
                                                  Koszt operacji znikomy 15 PLN

                                                  Inspiracje tutaj:


                                                  tu filmik jak to bangla:

                                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                                  Kto szuka ...ten znajduje


                                                  ROZPISKA PINÓW DOTYCZY STEROWNIKA MK60EC1 jak w O2 FL !!!!!
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...